SADP aplikace - nástroj pro pořádání LAN CCTV systémů založených na zařízeních Hikvision

SADP (Search Active Device Protocol) je bezplatný a snadno použitelný nástroj pro vyhledávání Hikvision IP kamer a HIKVISION DVR / NVR v lokální síti. Tento On-line nástroj pro vyhledávání zařízení lze také použít na úpravu síťových parametrů zařízení Hikvision, včetně změny hesel či vyžádání výchozího hesla (pokud uživatel ztratil / zapomněl heslo). To může eliminovat problémy s duplicitními IP adresami (často se vyskytující po připojení řadu nových zařízení), dokonce ve stejné síťové třídě. Tento software je k dispozici pro systém Microsoft Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows 2008 - 32/64-bit, Windows XP, Windows 2003 - 32-bit.
1. Instalace
Software SADP sbalený v archivu WinZIP je dostupný ZDE . Po jeho stažení na pevný disk musí být program rozbalen a nainstalován. Před spuštěním aplikace je třeba instalovat WinPcap jako první. Jedná se o sadu knihoven pro Windows umožňující přístup k paketem v síťovém zásobníku, zneužívajícím horní vrstvy sítě. Software WinPcap zabalený v archivu WinZip je k dispozici zde .
2. Vyhledávání aktivních zařízení
Po spuštění programu SADP automaticky prohledává lokální síť v hledání nově připojených zařízení, které se pak zobrazí v hlavním okně. Seznam nově připojených zařízení se aktualizuje každých 15 s, a seznam odpojených zařízení se aktualizuje každých 45 s. Uživatel může také ručně aktualizovat seznam připojených zařízení pomocí tlačítka Refresh. Hlavní okno zobrazuje základní informace o síťových parametrů zařízení, jako jsou: typ zařízení, adresa IP, komunikační porty, brány, maska, MAC adresy, atd. Doplňující informace obsahují verzi firmwaru zařízení, název a sériové číslo, stav aktivace. Po stisknutí Save as excel mohou být všechny informace zálohována do souboru .xls. Program umožňuje uživateli se snadno přesunout k přihlašovacímu oknu zařízení, pouhým poklepáním na zařízení, které automaticky přesměruje do okna přes webový prohlížeč.
Pohled na hlavní okno aplikace SADP

3. Saving basic information about available devices.
With SADP, the user can export a file with *xls extension, containing all network data available within this program. The necessary steps:
  • tick the device(s) whose parameters are to be saved,
  • click Export button in the main window,
  • enter a file name, and specify where to save the file (file path),
  • confirm file export.
View of the "Export Excel" window for saving network parameters of available devices.
3. Aktivace zařízení s SADP.
Hikvision NVR s verzí firmwaru nad V3.3.0 a kamery s verzí firmwaru nad V5.3.0 připojené k síti poprvé jsou detekovány aplikací SADP jako "neaktivní". Je to spojeno s dodatečnou ochranou představenou Hikvision pro ochranu přístupu neoprávněným osobám. Pro aktivaci zařízení musí uživatel nastavit nové heslo pro účet "admin". To lze provést prostřednictvím webového prohlížeče při prvním přihlášení prostřednictvím aplikace SADP, nebo přímo z NVR. Pro aktivaci zařízení pomocí SADP by měl uživatel:
  • v SADP aplikaci zvolit neaktivní zařízení (nebo několik neaktivních zařízení, které by měly být současně aktivovány stejným heslem),
  • zadat nové heslo a potvrdit tlačítkem OK.
Pohled na okno SADP s aktivací zařízení v označené oblasti s červenou čárou

Program automaticky zkontroluje a zobrazuje sílu zadaného hesla. Silné heslo se musí skládat z 8 až 16 znaků, mezi nimiž by měl být nejméně tři z následujících typů: Číslice, malá písmena, velká písmena, speciální znaky.
5. Export of GUID file, setup of security questions.
After activating a NVR with a newer firmware version using the SADP app, "Export GUID/Set Security Question" window appears. It allows the user to generate and export special GUID file, or set security questions for the NVR. The file or questions may be used in the future to reset the administrator password if it is forgotten or lost. If the step is omitted, it can be accessed in the future after logging into the NVR from the administrator account.
View of the "Export GUID/Set Security Question" window after activating an NVR (GUID Mode)
View of the "Export GUID/Set Security Question" window after activating an NVR (Security Question Mode)
6. Switching on Hik-Connect service.
The required steps:
  • select the device in which the service is to be enabled,
  • tick Enable Hik-Connect option,
  • create or change Verification Code
  • Confirm the entry,
  • in the main window of the program, enter the administrator password and confirm the changes.
Hik-Connect service password activation/modification window
4. Modifikace síťových parametrů zařízení.
Chcete-li změnit parametry sítě z jednoho zařízení, uživatel by měl:
  • Ze seznamu vyberte zařízení, které má být změněno, pokud jde o síťové parametry (seznam dostupných parametrů se zobrazí na pravé straně okna). V případě výběru DHCP (funkce DHCP musí být podporována jak zařízením tak i routerem) případné změny jsou omezeny na SDK port (ve výchozím nastavení: 8000) a HTTP port (výchozí hodnota je 80). Ostatní parametry sítě (jako je IP adresa, maska, brána) jsou přiřazeny automaticky DHCP serverem. Podobně je adresování IPv6 možné, pokud zařízení podporují tuto funkci;
  • bez DHCP funkce uživatel dokáže změnit všechny parametry ručně (IP adresa, maska, brána atd.)
  • pro potvrzení změn zadejte heslo zařízení a klikněte na tlačítko Uložit.

Pohled na okno SADP. Červená čára označuje konfigurační oblasti (možnost DHCP je neaktivní)

živatel může také měnit parametry sítě několika zařízení najednou. Chcete-li provést modifikaci parametrů sítě Batch, uživatel by měl:
  • knout na jedno zařízení a táhnout myš přes ty další;
  • V pravé části okna konfiguračního okna zadejte počáteční IP adresu (například u tří zařízení a zadanou Start IP adresu 192.168.1.64 další adresy budou 192.168.1.65 and 192.168.1.66),
  • volitelně, označte možnost "Povolit DHCP v Batch" pro autoamtické pripadenie IP adresy, masky, brány,
  • pro potvrzení změn zadejte heslo zařízení a klikněte na tlačítko Uložit.
Pohled na okno SADP. Červený rámeček označuje konfigurační oblasti pro skupinu zařízení
8. Resetting password (restoring factory settings).
Method depends on the firmware version of the NVR or camera. If, after selecting the device and clicking on Forgot Password, the window looks like that in the figure 1a, the suitable method is described in the paragraph I. In the case of the window like in the figure 1b, the appropriate procedure is described in the paragraph II.
1a - view of the Restore Default Password window in the case of devices with the older firmware version
1b - view of the Reset Password window in the case of devices with the new firmware version
Procedure I.
Before starting the procedure, restart your device. After that, select the device for the password recovery in the main SADP window (1) and then on Export button (4). Enter a location for saving the exported data and send the data to DIPOL Technical Department. Wait until the unlocking code is sent back. The code has to be pasted into the Security Code field (3) and confirmed with the Confirm button. This will recover the default admin password : 12345.
View of the SADP window
Procedure II.
If after clicking the Forgot Password button (2), the window looks like below, there can be three methods of resetting the administrator password (5):
  • Export/Import Secret Key Mode,
  • GUID Mode,
  • Security Question Mode).
Reset Password window with optional modes
1. Resetting password with key export/import, QR code.
Select Export/Import Secret Key Mode and Export or QR code (6) option. In the case of Export option, a pop-up window will require to enter a file path for saving the file. After selecting QR code, the code will be generated in the right upper corner (see the screenshot below). The exported file or picture of the QR code should be sent by email to DIPOL's Technical Department. The return email will contain a file or special code. In the latter case, the suitable option is to select Input Key (7) and paste the code. The former case requires Import File option and indicating the path to the file (7). After performing the preceding steps, it is enough to enter a New Password and Confirm Password for the admin account, and once more confirm all the data with the Confirm button. If the device for which the password is being restored is an NVR, the selection of the Reset Network Cameras' Passwords (7) option will change the password for all cameras that have previously been added to the NVR to the new one.
Notice!

After exporting the file, the device must be left switched on until the completion of all operations. It is not allowed to export a new file before resetting the password. If any of the above conditions is not fulfilled, the return code or unlocking file will not work.
"Reset Password" window in "Export/Import Secret Key Mode" option
2. Resetting password in GUID Mode.
The GUID option of password recovery is available in some firmware versions. If the installer or user has previously exported such a file, they have to select GUID Mode and specify the path to the file. After entering and confirming a new password and clicking Confirm button, the new password will be set in the NVR. By ticking Reset Network Cameras' Passwords, the password for all cameras that have previously been added to the DVR will be changed to the new one.
"Reset Password" window in "GUID Mode" option
3. Resetting password with security questions.
The "Security Question Mode" is available in some firmware versions. If the installer or user has previously set security questions and answers, they have to select Security Question Mode, enter the correct answers to the listed questions, enter a new password and confirm it. After clicking Confirm button, the new password will be set in the NVR. By ticking Reset Network Cameras' Passwords, the password for all cameras that have previously been added to the DVR will be changed to the new one.